Digitalisering av kundupplevelsen – hur snart kommer tillverkare älska det?

I en post-pandemisk snabbt föränderlig, digitalt driven värld är det viktigare än någonsin för företag att hänga med i tiden. Men när det gäller kundupplevelse handlar digitalisering inte bara om att datorisera traditionella processer. Istället handlar det om att hitta innovativa sätt att förbättra kundresan och skapa engagerande, immersiva upplevelser som hjälper kunderna att förstå produkter och tjänster på en helt ny nivå.

EN HELT NY VÄRLD

Faktum är att digitalisering av kundupplevelsen har blivit en nyckelskillnad för tillverkare som vill ligga före konkurrensen. När pandemin tvingade företag att flytta sina verksamheter online, kämpade många företag med att replikera samma nivå av engagemang som kunderna hade kommit att förvänta sig från personliga interaktioner. Men med rätt verktyg och teknologier är det möjligt att skapa en sömlös, genomgripande kundresa som kombinerar det bästa av båda världarna – den fysiska upplevelsen och den digitala upplevelsen.

FYSISK + DIGITAL = UPPLEVELSE

Faktum är att digitalisering av kundupplevelsen har blivit en nyckelskillnad för tillverkare som vill ligga före konkurrensen. När pandemin tvingade företag att flytta sina verksamheter online, kämpade många företag med att replikera samma nivå av engagemang som kunderna hade kommit att förvänta sig från personliga interaktioner. Men med rätt verktyg och teknologier är det möjligt att skapa en sömlös, genomgripande kundresa som kombinerar det bästa av båda världarna – den fysiska upplevelsen och den digitala upplevelsen.

FRÅN KOMPLEX TILL ENKEL

Här kommer 3ngage in i bilden, en plattform som låter kunder uppleva produkter som om de höll dem i sina händer. Genom att erbjuda interaktiva, immersiva produktupplevelser som låter kunder prova på produkters funktioner (istället för bara att titta på dem), hjälper vi företag att övervinna utmaningarna med att digitalisera kundupplevelsen. Detta är särskilt värdefullt för att sälja komplexa produkter och tjänster som kan vara svåra att förklara på ett enkelt sätt.

FUNGERAR I VERKLIGHETEN

Ta Tyri Lights som ett exempel. Den svenska tillverkaren använder 3ngage för att visa upp sitt INTELLilight-system, en innovativ belysningslösning för tunga maskiner. Genom att låta produkten tala för sig själv och erbjuda en verklig upplevelse som engagerar flera sinnen kan Tyri Lights kommunicera produkten fördelar mer effektivt och få en bättre förståelse för vilka aspekter av produkten som intresserar dess kunder mest.

Rör vid för att utforska Tyri Lights produktupplevelse nedan

ENKEL UTBILDNING

Men det handlar inte bara om att sälja produkter – att digitalisera kundupplevelsen kan också vara ett kraftfullt verktyg för att utbilda slutanvändare. Med 3ngage kan företag erbjuda träning till säljare och slutanvändare var som helst, med bara en telefon, laptop eller surfplatta. Och eftersom 3ngage låter kunder ”testa köra” produkter på en skärm finns det mindre risk att göra misstag eller orsaka skada.

LIKA TYDLIGT PÅ 20 SPRÅK

Essity, ett vårdföretag, använder 3ngage för att instruera vårdgivare som talar cirka 20 olika språk och har varierande bakgrund och utbildning. Genom att skapa produktupplevelser som gör det enkelt och roligt att lära sig produkter ser Essity till att både inköpare och vårdgivare förstår deras produkter väl.

INNOVERA FÖR ATT ENGAGERA

När allt kommer omkring handlar digitalisering av kundupplevelsen inte om att datorisera traditionella processer – det handlar om att hitta innovativa sätt att engagera kunder och skapa minnesvärda, genomgripande upplevelser. Med 3ngage kan företag göra just det och förbättra sin kundresa och skaffa sig en konkurrensfördel i processen. Kontakta oss idag, låt oss prata lösningar!

Dela:

HÄMTA VÅR EXKLUSIVA VITBOK NU.

Registrera dig med din e-postadress och lär dig hur du:

Ökar försäljningen med den
digitala kundupplevelsen

Upptäcker de 6 stegen för att säkerställa att dina produkter vinner i digitala kanaler

Denna webbplats skyddas av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och användarvillkor tillämpas.