Efterförsäljningssupport

KUND: HUSQVARNA

Husqvarnaär en ledande svensk multinationell koncern som fokuserar på att tillhandahålla sina kunder professionell utrustning för trädgård, park och skog. I det här exemplet gav teamet på Husqvarna 3ngage i uppdrag att skapa en interaktiv handledning för konsumenter steg för steg.

I det här fallet samarbetade teamet på 3ngage med designers, produktchefer och träningsgrupper för att skapa en helt interaktiv genomgång av proceduren för byte av knivar för deras AutoMower. produktlinje. Denna upplevelse följde de exakta stegen i processen, och datalagringen gav teamen insikt om användbarheten av proceduren. Denna upplevelse implementeras på flera kontaktpunkter i olika regioner.

En ökning av kundnöjdhet och en minskning av garantianspråk är de viktigaste resultaten, tillsammans med en minskning av användningen av tryckta manualer.

0 %
Ökad köpvilja
0 %
av användarna ansåg att det var mycket enkelt att använda
0 %
av användarna föredrog detta framför tryckta manualer
0 %
av användarna angav nöjdhet med tillvägagångssättet